Aktualności

Myślał, że koresponduje z członkiem rodziny- stracił 3 tysiące złotych

Najczęściej fałszywy członek rodziny lub znajomy ma prosić o podanie kodu BLIK. Powodów może być wiele – zgubiony portfel, pilna potrzeba opłacenia paczki, internetowych zakupów, czy zwykłe wydatki dnia codziennego. Po podaniu kodu oszust wypłaca pieniądze w bankomacie i zwraca się z prośbą o kolejne kody. We wszystkich przypadkach konsekwencją jest utrata pieniędzy z konta. Doświadczył tego pewien mieszkaniec Olsztyna, który przekonany, że koresponduje z członkiem swojej rodziny przekazał w ręce oszustów 3 tysiące złotych.

W środę (15.11.2023 r.) do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie wpłynęło zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa oszustwa. Tego dnia do pewnego mieszkańca Olsztyna za pośrednictwem jednego z komunikatorów miała napisać osoba podająca się za członka rodziny, z prośbą o przekazanie kodów BLIK. Nie wzbudziło to podejrzeń, ponieważ mężczyzna już wcześniej dokonywał tego typu transakcji. Mieszkaniec Olsztyna trzykrotnie przekazał kody, otrzymując informację zwrotną o wypłaceniu gotówki z bankomatów. Dopiero za trzecim razem mężczyzna zorientował się, że coś może być nie tak. Postanowił zadzwonić do członka swojej rodziny, który zaprzeczył, aby zwracał się z taką prośbą. Ponadto otrzymał też informację, że ktoś próbował zalogować się na profil jednego z portali społecznościowych członka jego rodziny. Mężczyzna skontaktował się z bankiem, a sprawę zgłosił na policję. Niestety w ręce oszustów trafiło 3 tysiące złotych.
Pamiętajmy!
• Za każdym razem, gdy proszeni jesteśmy o wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego, bezwzględnie starajmy się zweryfikować wiarygodność osoby, która kontaktuje się z nami przez komunikator internetowy, czy za pośrednictwem innych kanałów informacyjnych. Warto dwa razy zastanowić się i dokładnie wszystko sprawdzić przed wykonaniem czynności zleconej nam przez osobę po drugiej stronie ekranu telefonu, czy komputera,
• Jeśli o „szybką pożyczkę” zwracają się do nas znajomi, czy członkowie rodziny poprzez portal społecznościowy – prosząc o przesłanie pieniędzy BLIK-iem, weryfikujmy takie informacje. Lepiej zadzwonić do takiego znajomego, czy członka rodziny i upewnić się, czy na pewno to on do nas pisze.

(p.ż)  

Powrót na górę strony