Aktualności

Oszustwo „na pracownika banku”

Pewna kobieta po kontakcie telefonicznym z osobą podającą się za pracownika banku straciła prawie 20 tysięcy złotych. Apelujemy o zachowanie ostrożności w przypadku telefonów z informacją o próbie wyłudzenia kredytu. Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wyłudzić pieniądze. Bądźmy ostrożni podczas dokonywania internetowych transakcji, a szczególnie w kontaktach z nieznajomymi.

W czwartek (04.01.2024) do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie zgłosiła się kobieta, która twierdziła, że padła ofiarą oszustów. Do pokrzywdzonej miała zadzwonić osoba podająca się za pracownika placówki bankowej z informacją o próbie wyłudzenia kredytu na jej konto. Pokrzywdzona stanowczo zaprzeczyła, aby zleciła realizację takiej transakcji. Następnie rzekomy pracownik banku polecił jej zainstalowanie aplikacji do przeprowadzenia wideokonferencji. Podczas spotkania online kobieta zgodnie z przekazanymi instrukcjami udostępniła swój pulpit, a następnie zalogowała się na swój rachunek bankowy. W ten sposób oszust miał podgląd i dostęp do loginu i hasła. Ponadto kobieta przekazała przestępcy kody autoryzacyjne. Oszust cały czas przekonywał swoją ofiarę, że jest to standardowa procedura w przypadku próby włamania na konto. Po zatwierdzeniu kilku przelewów nagle kontakt z rzekomym pracownikiem banku się urwał. Pokrzywdzona postanowiła zadzwonić na infolinię swojego banku i tam otrzymała informację, że padła ofiarą oszustów. Wartość strat to prawie 20 tysięcy złotych.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas dokonywania internetowych transakcji! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, jak i nie polecają instalowania aplikacji i logowania się do konta podczas rozmowy, nie informują poprzez komunikatory społecznościowe o wykonywaniu ruchów na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
(aj/kh)

Powrót na górę strony