Aktualności

Oszustwo na BLIK-a

Nasz pośpiech i brak ostrożności ułatwia przestępczy proceder oszustom. Mieszkanka powiatu olsztyńskiego straciła 2400 złotych metodą na tzw. BLIK-a. Była przekonana, że pomaga koleżance, a w rzeczywistości przekazała swoje pieniądze oszustowi. Policjanci apelują o większą rozwagę przy tego typu transakcjach, upewnij się telefonicznie, zanim przekażesz kod BLIK.

We wtorek (23.05.2023 r.) 41-letnia mieszkanka powiatu olsztyńskiego otrzymała wiadomość za pośrednictwem jednego z komunikatorów, że jej znajoma prosi o opłacenie paczek za pomocą kodu BLIK. Kobieta wygenerowała kody, które przesłała w odpowiedzi zwrotnej. Po chwili  41-latka otrzymała prośbę o trzeci kod, na taką samą kwotę, który również przekazała. Z konta wypłacono łącznie 2,4 tys. złotych. Po jakimś czasie mieszkanka powiatu olsztyńskiego zadzwoniła jednak do koleżanki, która poinformowała, że jej konto na jednym z portali społecznościowych zostało przejęte przez oszusta, który wysyłał prośby o dokonanie płatności za pomocą kodu BLIK. 41-latka o sprawie poinformowała policję.


Zachowajmy czujność i rozsądnie korzystajmy z Internetu:
·    pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone hasła nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione,
·    pamiętajmy o wylogowaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu jej użytkowania,
·    stosujmy dwuskładniowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych – wówczas o wiele trudniej przejąć konto, ponieważ zalogowanie się wymaga potwierdzenia smsem,
·    potwierdzajmy tożsamość osób, które piszą do nas przez internetowe komunikatory i proszą o podanie kodów BLIK – najlepiej od razu zadzwonić do takiej osoby.
·    sprawdzajmy dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej – przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie,
·    jeśli padliśmy ofiarą oszustwa – poinformujmy o tym policję.


(p.ż/t.m)

Powrót na górę strony