37-latka oszukana metodą na ,,pracownika banku”
37-latka po kontakcie telefonicznym z osobą podającą się za pracownika banku straciła 5 tysięcy złotych. Apelujemy o zachowanie ostrożności w przypadku telefonów z informacją o próbie wyłudzenia kredytu. Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wyłudzić pieniądze. Bądźmy ostrożni podczas dokonywania internetowych transakcji, a szczególnie w kontaktach z nieznajomymi.
W środę (27.09.2023 r.) do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie wpłynęło zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa oszustwa. Tego dnia do pewnej 37-latki zadzwoniła osoba podająca się za pracownika placówki bankowej z informacją o próbie wyłudzenia kredytu w wysokości 15 tysięcy złotych z jej konta. Pokrzywdzona stanowczo zaprzeczyła, aby zleciła realizację takiej transakcji. Rzekomy konsultant podczas prowadzonej rozmowy przekazywał informacje o działaniach jakie zostały wykonane na koncie bankowym. W tym samym czasie kobieta otrzymywała wiadomości za pośrednictwem m.in. komunikatora społecznościowego, o tym co dzieje się z jej pieniędzmi. 37-latka zalogowała się na swoje konto za pośrednictwem aplikacji, gdzie zauważyła, że ubyło z niego 5 tysięcy złotych. Kobieta nie czekając, skontaktowała się z infolinią swojego banku w celu zablokowania numeru rachunku. Mimo tego, oszczędności nie zostały uratowane. 37-latka straciła 5 tysięcy złotych. O sprawie powiadomiła policję.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas dokonywania internetowych transakcji! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, jak i nie polecają instalowania aplikacji i logowania się do konta podczas rozmowy, nie informują poprzez komunikatory społecznościowe o wykonywaniu ruchów na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
(pż/rj)