Aktualności

Oszustwo na pracownika banku

Pewien mężczyzna po kontakcie telefonicznym z osobami podającymi się za pracowników banku stracił 3 tysiące złotych. Apelujemy o zachowanie ostrożności w przypadku telefonów z poleceniem wypłaty gotówki lub wykonania przelewu. Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wyłudzić pieniądze. W kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania.

W czwartek (07.12.2022r.) do pewnego mężczyzny zadzwoniła osoba podająca się za pracownika placówki bankowej z informacją o próbie dokonania przelewu z jego konta, a także złożeniu wniosków kredytowych w jego imieniu. Pokrzywdzony stanowczo zaprzeczył, aby zlecił realizację tego typu transakcji. Zwrócił się z prośbą o potwierdzenie tych informacji. W odpowiedzi zwrotnej otrzymał wiadomość z rzekomego banku, a także informację odnośnie zmian numerów kart płatniczych. Oszust polecił, aby w tym przypadku, w celu ratowania swoich oszczędności, przelać je na wskazany numer rachunku bankowego za pomocą kodu blik, ponieważ konto zostanie zablokowane z poziomu banku. Z mężczyzną miał połączyć się za pośrednictwem aplikacji rzekomy doradca techniczny, któremu 31-latek przekazał numer kodu blik. Rozmowa telefoniczna zakończyła się. Wtedy mężczyzna zrozumiał, że padł ofiarą oszustwa, a rozmówcy, to nie pracownicy banku, a oszuści. W ten sposób z konta zniknęło 3 tysiące złotych. Mężczyzna skontaktował się z bankiem, a sprawę zgłosił na policję. Pamiętajmy, że przestępcy umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wyłudzić nasze pieniądze. W każdym przypadku zachowajmy zdrowy rozsądek i kierujmy się zasadą ograniczonego zaufania.  
(p.ż)

Powrót na górę strony