Oszustwo „na pracownika banku”
Pewna kobieta po kontakcie telefonicznym z osobą podającą się za pracownika banku straciła prawie 12 tysięcy złotych. Apelujemy o zachowanie ostrożności w przypadku telefonów z informacją o próbie wyłudzenia kredytu. Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wyłudzić pieniądze. Bądźmy ostrożni podczas dokonywania internetowych transakcji, a szczególnie w kontaktach z nieznajomymi.
Do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie wpłynęło zgłoszenie o oszustwie metodą „na pracownika banku”. Do pokrzywdzonej miała zadzwonić osoba podająca się za pracownika placówki bankowej z informacją o próbie wyłudzenia kredytu na jej konto. Pokrzywdzona stanowczo zaprzeczyła, aby zleciła realizację takiej transakcji. Następnie rzekomy pracownik banku polecił kobiecie przelanie pieniędzy na „rachunek techniczny” w celu uchronienia jej oszczędności przed kradzieżą. Kobieta wykonywała wszystkie polecenia oszusta, w tym podała kody autoryzacyjne i kody BLIK. Mieszkanka Olsztyna po osobistej wizycie w placówce bankowej zorientowała się, że padła ofiarą przestępców. Wartość strat to 12 tysięcy złotych.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas dokonywania internetowych transakcji! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, jak i nie polecają instalowania aplikacji i logowania się do konta podczas rozmowy, nie informują poprzez komunikatory społecznościowe o wykonywaniu ruchów na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
(aj)