Oszustwo „na pracownika banku”
Pewien mężczyzna po kontakcie telefonicznym z osobą podającą się za pracownika banku stracił 4 tysiące złotych. Apelujemy o zachowanie ostrożności w przypadku telefonów z informacją o próbie wyłudzenia kredytu. Oszuści umiejętnie manipulują rozmową tak, by uzyskać jak najwięcej informacji i wyłudzić pieniądze. Bądźmy ostrożni podczas dokonywania internetowych transakcji, a szczególnie w kontaktach z nieznajomymi.
Do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie wpłynęło zgłoszenie o oszustwie metodą „na pracownika banku”. Do pokrzywdzonego miała zadzwonić osoba podająca się za pracownika placówki bankowej z informacją o próbie wyłudzenia kredytu na jego konto. Pokrzywdzony stanowczo zaprzeczył, aby zlecił realizację takiej transakcji. Następnie rzekomy pracownik banku przekazał mężczyźnie, że musi wdrożyć procedurę ochrony jego rachunków bankowych i w tym celu należy wykonać kilka przelewów. Pokrzywdzony wykonywał wszystkie polecenia oszustów, w tym podał kody autoryzacyjne i kody BLIK. Mężczyzna zorientował się, że padł ofiarą przestępców, gdy sam zadzwonił na oficjalną infolinię swojego banku. Wartość strat to 4 tysiące złotych.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas dokonywania internetowych transakcji! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta, jak i nie polecają instalowania aplikacji i logowania się do konta podczas rozmowy, nie informują poprzez komunikatory społecznościowe o wykonywaniu ruchów na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
(aj)