Podsumowanie konsultacji społecznych w sprawie funkcjonowania II Posterunku Policji w Olsztynie
Wczoraj odbyły się konsultacje społeczne dotyczące oceny funkcjonowania II Posterunku Policji w Olsztynie. Ich celem było omówienie dotychczasowej pracy funkcjonariuszy oraz aktualnych problemów bezpieczeństwa lokalnej społeczności.
Wczoraj (30.01.2020) odbyły się konsultacje społeczne dotyczące oceny funkcjonowania II Posterunku Policji w Olsztynie. W spotkaniu uczestniczył m.in. Komendant Miejski Policji w Olsztynie insp. Piotr Zabuski, Naczelnik Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie podinsp. Bernadetta Ćwiklińska-Rydel, przedstawiciele poszczególnych rad osiedli oraz okoliczni mieszkańcy.
Spotkanie otworzył Komendant Miejski Policji w Olsztynie insp. Piotr Zabuski. W swoim wystąpieniu wskazał, że celem funkcjonariuszy II Posterunku Policji jest zapewnienie bezpieczeństwa i rozwiązywanie problemów społeczności lokalnej oraz turystów odwiedzających teren plaży miejskiej w Olsztynie.
W trakcie konsultacji kierownik II Posterunku Policji w Olsztynie asp szt. Sylwia Kopeć zaprezentowała wyniki działalności policjantów oraz przedstawiła korzyści wynikające z utworzenia w tym miejscu Posterunku Policji. Następnie każdy z dzielnicowych omówił zagadnienia związane z bezpieczeństwem w poszczególnych rejonach Olsztyna m.in. w oparciu o informacje pochodzące z Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa.
Uczestnicy spotkań wskazali problemy i zagrożenia napotykane w lokalnej społeczności. Podczas dyskusji każdy z uczestników miał możliwość zadania pytań obecnym na miejscu przedstawicielom Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie.
Taka bezpośrednia wymiana zdań i opinii ułatwia rozpoznanie potrzeb i oczekiwań społecznych, a jednocześnie pozwala na uświadomienie pojmowania bezpieczeństwa jako wspólnego zadania.
(aj)