Dzieci z wizytą w olsztyńskiej jednostce
Kolejne grupy dzieci odwiedziły olsztyńskich policjantów w ich miejscu pracy, by zapoznać się ze specyfiką służby w Policji i z bliska obejrzeć umundurowanie i sprzęt wykorzystywany przez funkcjonariuszy. Wizyty w jednostce Policji odbywały się w ramach działań „Bezpieczne Ferie” i w oparciu o założenia programu profilaktyczno – edukacyjnego „Do źródeł wiedzy o bezpieczeństwie – Otwarte Jednostki Policji”.
W drugim tygodniu ferii trzy grupy dzieci i młodzieży odwiedziły jednostkę Policji – podopieczni Świetlicy Terapeutycznej Nr 2 w Olsztynie, dzieci z Przedszkola Akademia Prymusa i wychowankowie zimowiska organizowanego przez Klub Osiedlowy „Akces”. Dzięki wizycie dzieci miały okazję przyjrzeć się z bliska pracy policjantów różnych pionów oraz obejrzeć elementy umundurowania i sprzętu wykorzystywanego w czasie służby.
Podczas zwiedzania olsztyńskiej komendy dzieci poznały specyfikę pracy w centrum monitoringu miejskiego, miały również okazję zasiąść w policyjnym radiowozie i na quadzie. Dowiedziały się na czym polega praca policjanta i jakie spoczywają na nim obowiązki. Każdy ze zwiedzających miał również okazję założyć elementy policyjnego munduru, także tego, który jest wykorzystywany podczas zabezpieczania imprez masowych. Policjanci Wydziału Wywiadowczo – Patrolowego zaprezentowali sprzęt, jaki wykorzystują zimą podczas służby, opowiedzieli jak wygląda akcja ratownicza, gry pod kimś załamie się lód, a także przestrzegali dzieci przed niebezpieczeństwami, jakie czyhają na nich zimą. Dzieci dowiedziały się, jak bardzo niebezpieczny i zdradliwy jest lód, a policjanci podkreślali, by nie bawić się na zamarzniętych zbiornikach wodnych.
Spotkania odbyły się w ramach realizacji programu „Do źródeł wiedzy o bezpieczeństwie – Otwarte Jednostki Policji”. Zgodnie z jego założeniami dzięki bezpośredniemu kontaktowi z policjantami w dzieciach i młodzieży utrwalają się zasady bezpiecznych zachowań, ponadto goście jednostek Policji poznają jej rolę w zapobieganiu i zwalczaniu patologii.