FAŁSZYWY PRACOWNIK BANKU WYŁUDZIŁ PONAD 130 TYSIĘCY ZŁOTYCH
Policjanci systematycznie apelują o zachowanie szczególnej ostrożności w bezpośrednim czy telefonicznym kontakcie z obcymi. Przedmiotem policyjnych apeli jest ostrzeżenie przed utratą oszczędności, które są w zainteresowaniu oszustów. Nie tylko starsi, ale również młodsi mieszkańcy naszego regionu muszą się mieć na baczności. Pod koniec października br., 29-letnia mieszkanka Olsztyna zaufała mężczyźnie podającemu się za pracownika jej banku i przekazała mu pieniądze w kwocie ponad 130 tysięcy złotych.
Do wyłudzenia pieniędzy w kwocie ponad 130 tysięcy złotych doszło pod koniec października (29.10.2021r.). Tym razem ofiarą oszustów podających się za pracowników banku padła 29-letnia mieszkanka Olsztyna. Kobieta wykazała się wyjątkową niefrasobliwością w kontakcie z obcą osobą dzwoniącą na jej numer telefonu. Ofiara oszustwa, nie czując zagrożenia, podała swojemu rozmówcy hasła i kody do swojego konta bankowego. Na tej podstawie, oszuści dokładnie wiedzieli, jakie środki są zgromadzone na rachunku oraz jakie transakcje były wykonywane w ostatnim czasie.
29-latka ufając swojemu rozmówcy, uwierzyła, że jej oszczędności mogą być zagrożone i że na jej dane zostały zaciągnięte kredyty gotówkowe. Na tej podstawie, nie weryfikując wcześniej tych informacji, kobieta zgodnie z instrukcją podaną przez oszusta wypłacała pieniądze ze swojego rachunku bankowego, a następnie wpłacała je na podawane na bieżąco przez fałszywego pracownika banku przesyłane kody blik. Działając w ten sposób, kobieta straciła pieniądze w łącznej kwocie ponad 130 tysięcy złotych.
Oszust podający się za pracownika banku był na tyle bezczelny, że zadzwonił na numer kobiety następnego dnia po to, aby przeprowadzić jeszcze kilka transakcji finansowych z wykorzystaniem kodów BLIK. Tym razem, kobieta była bardziej ostrożna i nie zgodziła się na taką formę kontaktu oraz przekazał mężczyźnie informację, że sprawa została zgłoszona na Policję. Na hasło POLICJA połączenie zostało przerwane i kontakt z oszustem urwał się na dobre.
Policja przypomina – jeśli otrzymujemy telefon od nieznanej osoby, nie działajmy pochopnie. Pamiętajmy, aby NIGDY nie przekazywać pieniędzy obcym osobom ani nie przesyłać ich na podane przez oszustów numery kont czy z wykorzystaniem kodów BLIK. Zadbajmy o prawidłowe zabezpieczanie swoich danych osobowych, haseł i numerów dostępowych do portali i komunikatorów. Zachowanie szczególnej ostrożności w kontaktach z obcymi pomoże nam uniknąć nieprzyjemności.
(rp/kh)