Podał się za pracownika banku. Mieszkanka Olsztyna straciła 40 tysięcy złotych
Policja przypomina, aby nie tracić czujności w kontaktach z obcymi – zwłaszcza telefonicznych. Oszuści, posługując się metodami, które na potrzeby przestępstwa nieustannie ewaluują a ich celem niezmiennie jest pozyskanie naszych pieniędzy. O tym, że można paść ofiarą oszusta nawet podczas rozmowy telefonicznej przekonała się mieszkanka Olsztyna, która ostatecznie za kilkuminutowe połączenie zapłaciła pieniądze w kwocie blisko 40 tysięcy złotych.
We wtorek (24.05.2022) olsztyńscy policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie internetowym. Z relacji pokrzywdzonej wynikało, że zadzwonił do niej mężczyzna podający się za pracownika banku. Poinformował ją, że ktoś próbuje włamać się na jej rachunek bankowy i zaciągnąć kredyt. Następnie oszust poprosił kobietę o zainstalowanie na telefonie aplikacji, aby móc zdalnie zapobiec utracie pieniędzy. Pokrzywdzona postępowała według instrukcji fałszywego pracownika banku. Oszust zaciągnął pożyczkę w kwocie blisko 40 tysięcy złotych, a następnie wyprowadził środki z konta pokrzywdzonej.
Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności! Pracownicy banku nigdy nie żądają od klientów podania loginu, hasła do konta ani tym bardziej kodu autoryzacyjnego SMS, jak i nie polecają instalowania aplikacji, z której mogą wykonywać ruchy na koncie klienta. O wszystkich próbach wyłudzenia pieniędzy należy natychmiast informować Policję, korzystając z numeru alarmowego 112.
(aj/rj)