Aktualności

Przestrzegamy przed oszustwami „na BLIK-a”

Przypominamy – zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK upewnijmy się, że za prośbą o pomoc nie kryje się oszust. Szczególnie, gdy rozmowa odbywa się za pomocą komunikatora społecznościowego. Najbezpieczniejszym sposobem jest zadzwonienie do tej osoby, aby potwierdzić, że nie mamy do czynienia z oszustem. Z pewnością pomoże to nam uchronić nasze oszczędności.

W poniedziałek (19.09.2022) do Komendy Miejskiej Policji w Olsztynie zgłosił się kobieta, która twierdziła, że padła ofiarą oszustów. Z relacji zgłaszającej wynikało, że na jednym z komunikatorów społecznościowych napisał do niej znajomy z prośbą o opłacenie zamówionej paczki. 32-latka będąc przekonaną, że pomaga koledze wysłała trzykrotnie kod BLIK. Pokrzywdzona zorientowała się, że padła ofiarą oszustów po tym, jak zadzwonił do niej znajomy i poinformował ją, że ktoś włamał się na jego konto społecznościowe i próbuje wyłudzić pieniądze. Z konta pokrzywdzonej zniknęło 1500 złotych.

Przypominamy, że takich sytuacji można uniknąć, wystarczy że będziemy stosować kilka ważnych zasad:

• należy stosować dwuskładnikowe uwierzytelnianie swoich kont społecznościowych, wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto – zalogowanie się wymaga potwierdzenia SMS;
• zawsze warto potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory – najlepiej zadzwonić do takiej osoby;
• pamiętajmy, aby sprawdzać dane transakcji przed jej potwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie);
• trzeba chronić swój telefon oraz szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku.
(aj)

 

Powrót na górę strony